Drift og forvaltning av fellesinnholdet
Her finner du prosesser og retningslinjer for de viktigste arbeidsoppgavene med fellesinnholdet. Prinsippet er at alt som kan være felles skal være felles. All pasientinformasjon skal opprettes i fellesinnholdet.
Hvert enkelt sykehus godkjenner pasientinformasjon fra fellesinnholdet og vurderer om de kan bruke alt innholdet eller om de må opprette en variant i basen. Lokalt kan sykehusene fylle inn tillegg med egen informasjon eller bytte ut et helt kapittel. Målet er mest mulig generiske tekster som alle kan ta i bruk.
1. Ny pasientinformasjon
2. Endring av pasientinformasjon i fellesinnholdet
Endringer av fellesinnholdet omfatter faglige og språklige endringer, kritiske feil, og utskifting av en hel tekst.
3. Varianter i fellesinnholdet
Dersom HFet ikke kan bruke deler eller alle tre delene i fellesinnhold, kan de melde inn sitt innhold som variant av fellesinnholdet.
4. Brukere og roller
4. Om fellesinnholdet
For spørsmål knyttet til forvaltning av FNSP, ta kontakt med medisinsk og helsefaglig redaktør